top of page
tuhniot

תכנית ידיים

הפרויקט מקדם ילדים עם בעיות חברתיות, קשב וריכוז, קשיי השתלבות במסגרת, ילדים הסובלים מאימפולסיביות, סגירות/אילמות סלקטיבית וקשיי תפקוד.

ידיים הנה תכנית מהתחום הטיפולי-חינוכי, הנותנת מענה לשיקום וקידום ילדים בגילאי גני ילדים טרום-חובה וחובה ובבתי הספר היסודיים. התכנית מטפלת מערכתית במוקד הסיכון בו הם נמצאים, על מנת למנוע את נשירתם ממערכת החינוך ולסייע להם לבטא ולמצות את כישוריהם. 

ילדים עם בעיות בוויסות רגשי התנהגותי.

ילדים עם חרדות חברתיות, כולל אילמות סלקטיבית ברמות שונות.

ילדים המעלים נושאים של סיכון לרווחתם ולהזנחה.

בנוסף על כל אלה, למצב הביטחוני המתמשך, יש השפעה רבת משמעות
על הילדים המתבטאת בבעיות של חרדה, פוסט-טראומה ואלימות,
ובמיוחד בשכבות מצוקה.

על פי מחקרים רבים בעולם המערבי, הקשיים המתוארים נפוצים בגני הילדים
ובבתי הספר. מערכות החינוך והרווחה מתקשים לתת מענה לקשיים אלה ובעיקר כאשר נוסף על הקושי התפקודי של הילד, קיימת המורכבות המאפיינת חברה קשת יום וצורך בתהליכים משמעותיים עם ההורים ועם הצוות החינוכי.

התכנית פועלת בקבוצות של 1-4 תלמידים. ההתערבות הינה מערכתית ומשלבת
העצמה חברתית-לימודית על ידי הצגת נושאים ובעלי חיים בנוכחות כל ילדי הגן/כיתה והמחנכת. יחד עם זאת, ההתערבות כוללת גם תרגול חווייתי של מיומנויות וקשר בין-אישי עם חברים ועם המחנכת וחוויות של הצלחה בתחום הלימודי-קוגניטיבי.

בנוסף לעבודה במסגרת החיוך, התוכנית כוללת גם הדרכה וליווי למשפחות ולצוותים החינוכיים למען יצירת קשר מיטיב עם הילד ובינהם.

המטפלים הנם עובדים סוציאליים, יועצים חינוכיים ותרפיסטים העובדים
על פי המודל הטיפולי שפותח בעמותה, ומקבלים ליווי והכשרה צמודים לאורך
כל עבודתם. הפרויקט נבחר על ידי משרד החינוך להיכלל כמענה מכוון פרט
עבור ילדים ובני נוער בסיכון ובמצוקה. לתכנית יש אישור מטעם השירות

הפסיכולוגי המחוזי.

0

0

0

0

תכנית ייחודית לשילוב והעצמת ילדים עם קשיים התנהגותיים, רגשיים וקוגניטיביים במסגרות החינוך.
 

למי מתאימה התכנית?

תכנית מעברים

mavarim

ליבת התכנית הנה ליווי המעטפת המשפחתית והחינוכית של הילדים המתקשים והזקוקים ביותר, כך שתמנע החרפת מצבם התפקודי-לימודי, תמנע העמקת הפגיעה מתחושת כישלון, ותחזק את המסוגלות החברתית והלימודית שלהם.

המטפלות אשר במהלך השנה עבדו עם הילדים, מגיעות אל המשפחות לביקורי בית קבועים בהם מתקיימים מספר תהליכים משמעותיים במקביל:

הילד משתף את המטפל/ת באורחות חייו האישיים, בבית ההורים
ויכול/ה לגשר בין ההכרות עם הילדים במסגרת החינוכית לבין הבית.


ההורים הופכים לשותפים פעילים בתהליכים וזאת מתוך הבנה ואמון –
אלה מתרחשים בשיחות אשר נערכות עמם בגישה מותאמת.


הקשר בין ההורים ,הילדים ושאר בני המשפחה, הופך למקור של שיתוף פעולה,
חוויה נעימה ותומכת, באמצעות מפגשים דיאדיים או משפחתיים.


לקראת תחילת שנת הלימודים, המטפלת וההורים יחד נפגשים עם המחנכת/
גננת ומעמיקים את ההיכרות שלה עם ייחודו של הילד/ה לפני תחילת הלימודים. יחד עם המטפלת, ההורים מכינים את הילד/ה לקראת שנת הלימודים.

האופן שבו ילדים חווים את המעברים הוא מהותי להצלחת הילד בסביבתו הלימודית, החברתית והמשפחתית. תוכנית מעברים באה לתת מענה לצורך בתמיכה גם בחודשי הקיץ, למען רצף טיפולי ותמיכה, וגם בתגבור של פעילות טיפולית עם הורי הילד והצוות החינוכי במהלך השנה. התכנית מבוקשת עבור ילדים עם קשיים רגשיים והתנהגותיים באזורי מצוקה.

0

0

0

0

תכנית חדשנית שפותחה בעמותת שלובים בעקבות צורך אקוטי שעלה מן השטח עבור ילדים בסיכון חמור בתקופות המעבר – בין הגן לבית ספר, מבית ספר יסודי לחטיבה, בין הקיץ לתחילת שנת הלימודים, וכן הלאה.

תכנית הדרכה לצוותים חינוכיים

hadraha

וזאת על מנת לקדם את הצוות החינוכי כגורם תומך ומכיל לילדים עם קשיי הסתגלות/קשיים רגשיים ותפקודים במערכת החינוך. באמצעות הדרכת הצוותים החינוכיים, העמותה מטמיעה מענה חינוכי-טיפולי לילדים הזקוקים לכך. מהלך זה מתמקד בהפנמת גישה מותאמת והקניית מיומנויות וכלים לאנשי חינוך בתחום החינוכי-טיפולי למגוון של צרכים.

חוברת הדרכה נוחה למחנכת/גננת בליווי תרפיסט/ית, המספקת מידע וכלים יישומיים להתמודדות עם מגוון רחב של מאפיינים התנהגותיים ורגשיים אצל ילדים בגנים/כיתות ועם הוריהם.


תכנית הטמעה הכוללת סמינר (השתלמות) לתרפיסטים של העמותה, במסגרתה לומדים לעומק את החוברת ואת דרכי היישום של תכניו, כמו גם מקבלים כלים

נוספים לליווי הצוותים החינוכיים.

תכנית ליווי עבור הצוותים החינוכיים, הכולל מפגש הדרכה ראשוני והיכרות עם חומרי ההדרכה. ליבה של שלב זה הינו מפגש ליווי חודשי עם המחנכות/גננות בו צוות המטפלות של העמותה מספקות לליווי, הדרכה ותמיכה, במטרה להקנות לצוותים החינוכיים את הכלים היעילים והישימים ביותר, ולאפשר להם להתמודד עם המאפיינים המאתגרים ביותר.

0

0

​​

0

במהלך העבודה הרבה שהעמותה עושה בקרב ילדים בעלי קשיים, ניכר הצורך בהגברת ההדרכה ומתן כלים מקצועיים ויישומיים לצוותי החינוך המתמודדים עם אתגרים אדירים בכיתותיהם

התכנית כוללת

שלושה מרכיבים

Sozialit

התוכנית החינוכית - סוציאלית

התכנית תהווה בשנים הקרובות מודל עבודה להתערבות חינוכית סוציאלית מתוך כוונה לתת מענה מקצועי ומשמעותי למשפחות רווחה עם קשיים קיצוניים המאופיינות בתפקוד חמור בגילויי התנגדות למודות בקהילה ואשר כיום אינן מסוגלות לצרוך את השירותים שהקהילה מציעה.

הפחתת התנהגויות אלימות, טיפול בקשיי הסתגלות ומניעת נשירה, אצל ילדים בסיכון, במסגרת החינוכית.

שיפור התנהגותי ובתפקוד הלימודי אצל ילדים בסיכון.

ליווי משמעותי של משפחות רווחה החיות במצוקה קיצונית ומתמשכת של הילדים ונמנעות מעזרה, אל השירותים הקיימים בקהילה. 

המודל כולל תכנית התערבות של 12 חודשים במהלך 3 שנים ויוצר שיתוף פעולה בין החינוך לרווחה.

 

מודל התכנית: 

איתור הילד במסגרת החינוכית - התערבות בסביבה הטבעית של הילד, משפיעה על תחושת השייכות והמסוגלות של הילד באופן משמעותי במסגרת החינוכית. ההתערבות ממוקדת להצלחה חברתית ולקשר מטיב עם המחנכת וילדי הכתה. 

לאחר מספר חודשים מתחזקת תחושת המסוגלות הלימודית והחברתית של הילד במקום התסכול שנבע מתפישת עצמו כגורם מפריע וככישלון. השינוי חל במקביל בקרב הסביבה האנושית המשמעותית לילד: בני כיתתו, הצוות החינוכי וההורים.

העמותה מבצעת אבחון ייחודי לימודי התנהגותי לפי שיטת פויירשטיין – החל משנת 2019 לצורך, הנחיית ההורים והצוות החינוכי באופן מדויק ומקצועי בצרכי הילד.

עבודה משפחתית – התערבות משפחתית, התערבות דיאדית (הורה ילד) והדרכת הורים. אלה משמעותיים מאוד ליצירת תהליכים מיטיבים אצל הילד ותפקודו במסגרת החינוכית ובבית.  התכנית כוללת ביקורי בית קבועים ויצירת קשרי אמון עם הורי הילדים, פגישות דיאדיות , הדרכת ההורים וליווי שלהם להסתייע בשירותי הקהילה להם הם זכאים.

0

0

0

התוכנית הנה מודל התערבות הוליסטי חינוכי-טיפולי לשילוב והעצמה של ילדים בסיכון, ממשפחות מצוקה הנמצאות במשבר מתמשך.

לתוכנית שלושה יעדים עיקריים:

מרכז לטיפול רגשי- חברתי ולימודי

Tipul

עוזר במצבים של הימנעות, תסכול ובדידות, קשיים חברתיים וקשיים לימודיים.​​​

המרכז מציע מספר תוכנית התערבות 

מפגשים פרטניים ומפגשים קבוצתיים בשילוב בעלי-חיים (אפשרות דרך קופות חולים)

אבחון וטיפוח מיומנויות לימודיה וחשיבה על פי שיטת פוירשטיין

הדרכת הורים ומפגשים דיאדיים מפגשים עם הצוות החינוכי והעצמה בתוך מערכת החינוך

לתוכנית האישורים הבאים​

אישור וליווי של משרד החינוך : אגף א' חינוך ילדים ונוער בסיכון

  

אישור השירות הפסיכולוגי הארצי - מחוז דרום

מפגשים עם הצוות החינוכי והעצמה בתוך מערכת החינוך

מכבי שירותי בריאות

0

0

0

0

0

0

0

המטרה - טיפוח תחושת המסוגלות החברתית והלימודית וחיזוק הביטחון העצמי ותחושת השייכות

התכנית כוללת

שלושה מרכיבים

Picture_WEB.png
bottom of page